کد مطلب: 171178
اتريش: مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا بايد متوقف شود
تاریخ انتشار : 1395/09/21 14:23:31
نمایش : 1189
وزير امور خارجه اتريش خواستار واکنش آشکار بروکسل به تحولات اخير در ترکيه شده و با وجود توصيه کميسيون اروپايي بر پيشبرد مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا توقف اين مذاکرات را خواستار شد.











 

به گزارش هفت چشمه به نقل از تسنيم،  "سباستين کورس"، وزير امور خارجه اتريش در گفتگو با هفته نامه "اشپيگل"، درباره علت تاکيد اتريش بر توقف مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا گفت: در ترکيه در حال حاضر مخالفان با افکاردولت ارعاب و تهديد شده، سياستمداران اپوزيسيون زنداني مي شوند و به اجراي مجدد مجازات اعدام انديشيده مي شود. از اين رو به اعتقاد من اين اقدامات به يک واکنش آشکار اتحاديه اروپا نياز دارد. پارلمان اتحاديه اروپا يک قطعنامه درست و شجاعانه را تصميم گيري کرده است که در آن درخواست شده مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا متوقف شود. در سطح وزراي امور خارجه هم بايد واکنشي به تحولات ترکيه وجود داشته باشد. ما هم بايد پيشنهاد توقف مذاکرات در اين باره را ارائه دهيم.

وي در بخش ديگري از اين گفتگو تصريح کرد که من همواره درباره وابستگي به ترکيه در مسئله پناهندگان هشدار داده ام. ما بايد خود از مرزهاي خارجي مان حمايت کنيم و بتوانيم تصميم بگيريم چه کسي اجازه دارد به اروپا مهاجرت کند و چه کسي اين اجازه را ندارد. پيام ما به ترکيه نبايد اين باشد که به دليل توافق پناهندگان تو اجازه هر کاري را داري. در اين صورت تحولات در ترکيه به صورت فزاينده اي روند منفي را طي خواهد کرد.

کورس درباره مسئله عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا در صورت برآورده کردن همه شرايط مد نظر اين اتحاديه گفت: ما در اين راستا يک رويکرد آشکاري را در برنامه هاي خود داريم. قبل از عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا بايد يک همه پرسي در اين باره در اتريش وجود داشته باش؛د چرا که اين مسئله به مفهوم يک تغيير اساسي براي اتحاديه اروپا است. اما با توجه به تحولات سال هاي اخير در ترکيه من قطعا هيچ راهي براي عضويت اين کشور در اين اتحاديه نمي بينم.

وزير امور خارجه اتريش در گفتگوي ديگري با خبرگزاري کشورش تاکيد کرد که وين در صورت برنامه ريزي شوراي وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا براي پيشبرد گفتگوهاي عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا با اين تصميم مخالفت خواهد کرد.

ما آماده نيستيم با طرح پيش نويس شوراي وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا در اين باره موافقت کنيم چرا که به نظر من اين طرح پيش نويس محتوي واکنش هاي لازم به تحولات ترکيه نيست.

وي همچنين در گفتگو با اشپيگل تاکيد کرد که اگر اتحاديه اروپا به تحولات در ترکيه واکنش نشان ندهد اين مسئله ساز مي شود.

شوراي وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا اوايل هفته آينده در بروکسل برگزار مي شود. پيش از آن کميسيون اتحاديه اروپا پيشبرد مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا را توصيه کرده است. آلمان نيز از اين مسئله استقبال کرده است؛ اما اتريش اعلام کرده است که با چنين طرحي مخالفت خواهد کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg